لحظه ای از زندگی

آدم تا این حد بی خیال!!

عجب آدم بی خیالی هست !! ( تصویری) www.taknaz.ir

+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 21:12 توسط سارا |


تفاوت آدمای قدیم و جدید

تفاوت آدم های جالب دیروز با حال ! www.taknaz.ir

+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 19:35 توسط سارا |


می دانستید انیشتین مسلمان بوده؟!

+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 19:26 توسط سارا |


بعضی سوژه ها

+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 19:0 توسط سارا |


جوگیر شدن روی تردمیل

آخر جو گیر شدن روی تردمیل ( تصویر متحرک) - www.taknaz.ir

+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 15:49 توسط سارا |


انسانهای جنگلی

جان سبونیا، میمون-پسر اوگاندایی

تاریخ پیدا شدن : ۱۹۹۱
سن هنگام پیدا شدن : ۶
محل : اوگاندا
مدت زمان زندگی در طبیعت : ۳ سال
حیوانات : میمون‌ها
 

۱۰ انسان پرورش یافته توسط حیوانات! + عکس


«جان سبونیا» در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ به دنیا آمده بود. وی بعد از مشاهده‌ی قتل مادرش به دست پدر خودش، از خانه فرار کرده بود ( احتمالاً در آن زمان حدود سه سال داشته ). باور عام و پذیرفته بر این است که میمون‌های سبز آفریقایی (green African vervet monkeys) حداقل تا اندازه‌ای مراقبت از او را در جنگل بر عهده گرفته‌اند. جان، در سال ۱۹۹۱، وقتی در درختی پنهان شده بود، توسط یک زن یا دختر قبیله ( به نام میلی ) پیدا شد. «میلی» با اهالی روستا بازگشت و در این مورد، نه تنها خود جان در برابر اسیر شدن مقاومت کرد- چیزی که معمولاً اتفاق می‌افتد- بلکه خانواده‌ای که سرپرستی‌اش را بر عهده گرفته بودند نیز، با پرتاب چوب به سمت روستاییان، به دفاع از او برآمدند.

گزارشات اولیه حاکی است که تمام بدن جان با موهایی موسوم به هایپرتریکوسیس پوشیده شده بود. در مدفوع وی، کرم‌هایی به طول نیم متر وجود داشت. وقتی او را گرفتند و تمیزش کردند، معلوم شد تمام تنش پر از شکاف و خراش است و زانوهایش به دلیل چهار دست و پا راه رفتن، زخمی است. هویت جان سبولینا در همین زمان مشخص شد. میلی، جان را به «پل و مولی واسوا»، مدیران یک مؤسسه‌ی خیریه، سپرد.  جان در ابتدا نمی‌توانست حرف بزند یا گریه کند اما بعدها یاد گرفت صحبت کند. این بدان معناست که وی پیش از زندگی در طبیعت، تا حدی حرف زدن را یاد گرفته بود.

او حالا نه تنها حرف می‌زند، بلکه آواز نیز می‌خواند و همراه گروه کر کودکان «مروارید آفریقا» به سفر می‌رود. بی‌بی‌سی، مستندی از ماجرای جان ساخت به نام «گواه زنده» (Living Proof). این مستند در ۱۳ اکتبر ۱۹۹۹ به نمایش درآمد.


+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 15:33 توسط سارا |


دلیل احساس خستگی در هنگام بیدار شدن از خواب !

دلیل احساس خستگی در هنگام بیدار شدن از خواب !

 

اغلب ما صبح به سختی از تخت خواب بیرون می آییم. از هر ۴ نفر ۳ نفر با خستگی مفرط از خواب بیدار می شوند و ۶۰ درصد نیز همیشه احساس خستگی می کنند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 15:22 توسط سارا |


مثل مداد باش

پسرک از پدر بزرگش پرسید : پدر بزرگ درباره چه می نویسی ؟

پدربزرگ پاسخ داد :درباره تو پسرم ، اما مهمتر از آنچه می نویسم ، مدادی است که با آن می نویسم . می خواهم وقتی بزرگ شدی ، تو هم مثل این مداد بشوی !

پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید :- اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام !

پدر بزرگ گفت : بستگی داره چطور به آن نگاه کنی ، در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری ، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی :

 

 

+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 15:7 توسط سارا |


چرا زرده تخم مرغ زرده؟

 زرده تخم مرغ ، ماده بسیار خوشرنگ و خوشمزه ای است که بسیاری اوقات زینت بخش سفره های ماست ، آیا تا به حال به این فکر افتاده اید چرا زرده تخم مرغ این همه زرد است.
رنگ زرده تخم مرغ ، حاصل از موادی به نام گزانتوفیل هاست که از غذایی که مرغ می خورد تامین می شود د رنگ زرده هم با توجه به رنگدانه موجود در غذا ، از زرد کمرنگ تا نارنجی متغیر است.
این مواد پس از جذب از دستگاه گوارش وارد جریان خون پرنده می شود و به همان شکل در زرده تخم مرغ ذخیره می گرددد بافت چربی در بدن مرغ یکی از محلهای اصلی ذخیره رنگدانه است.
با توجه به این که مرغ در روز بیش از شب غذا می خورد ، در روز رنگدانه بیشتری به تخمدان انتقال می یابد و این موضوع باعث می شود زرده به صورت خطوط تیره و روشن باشد. 

 

+ نوشته شده در جمعه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 14:54 توسط سارا |


کشف آثار شق القمر توسط ناسا

+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 14:51 توسط سارا |


علم بهتره یا ثروت(دیدگاه امام علی)

+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 14:43 توسط سارا |


10روش راحت برای تقویت فوری انرژی

 1- نوشیدن آب
کمبود آب در بدن ایجاد خستگی می کند . پس برای اینکه سرحال بمانید سعی کنید آب بدنتان را حفظ کنید. شاید کافئین انرژی شما را بازگرداند اما مطمئناً دوست ندارید مرتب از آن استفاده کنید . ممکن است نوشیدنی های انرژی زا و قهوه بتوانند با تحریک هورمونها موقتاً انرژی شما را افزایش دهند اما به محض اینکه اثر آن از بین برود، خستگی، شما را از پا درمی آورد. روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب آغاز کنید. بعد در طول روز یک فنجان قهوه بنوشید و دوباره به سراغ آب بروید.


 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 12:27 توسط سارا |


+ نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 12:26 توسط سارا |


خطای دید

 

عکس های جالب و مطالب خواندنی خطای دید چشم ها
+ نوشته شده در جمعه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 10:2 توسط سارا |


ترفند تماس با شماره دایورت شده

 همانطور که می‏دانید در گوشی‏های تلفن همراه قابلیتی به نام Divert یا انتقال مکالمه وجود دارد . بدین صورت که هنگامی که خط خود را بر روی شماره‏ای دایورت می‏کنید، از این پس هر تماسی با شما گرفته شود به طور اتوماتیک به شماره مورد نظر تعیین شده منتقل می‏گردد. در نتیجه هیچ نمیتواند به طور مستقیم با خط شما تماس بگیرد و گوشی شما هیچ‏گاه زنگ نخواهد خورد. بسیاری افراد از این کار جهت این‏که به هیچ تلفنی پاسخ ندهند و به اصطلاح اطرافیان را بپیچانند استفاده می‏کنند. اما از آنجا که دست بالای دست بسیار است قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن می‏توانید به طور مستقیم با خطی که دایورت شده است تماس بگیرید! قطعاً فردی که خط خود را دایورت کرده است شگفت‏زده می‏شود که چطور شما توانسته‏اید با او تماس بگیرید، بدون اینکه تماس‏تان دایورت شود! این ترفند بر روی کلیه گوشی‏هایی که قابلیت دایورت را دارا هستند قابل انجام است.





تماس با شماره دایورت شده



مراحل ترفند:
 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 10:0 توسط سارا |


نکات جالب جهت عکاسی با موبایل

این روزها هر جا که می‌روی، چند نفری را می‌بینی که با تلفن همراه خود مشغول عکاسی هستند. اگر به اماکن باستانی و دیدنی بروید که قضیه پررنگ تر هم می‌شود. تقریبا بیشتر کسانی که می‌خواهند تازه گوشی موبایل بخرند، داشتن دوربین برایشان موضوع مهمی است و البته اگر این وسیله را قبلا داشته باشند، این دفعه به کیفیت دوربین هم فکر می کنند. با این همه یک نکته همواره مغفول می‌ماند، چطور باید با دوربین تلفن همراه عکسی با کیفیت بگیریم؟ اشتباه نکنید، منظور روش کار با گوشی نیست; بلکه چگونگی گرفتن یک عکس خوب، مدنظر است. اگر تلفن همراه شما دوربین عکاسی دارد و یا قصد خرید گوشی با این امکان را دارید، حتما به نکات زیر برای عکاسی بهتر، توجه کنید:


ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 9:56 توسط سارا |


20قسمت از بدن که احتیاجی بهشون نیست!!

+ نوشته شده در جمعه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 9:45 توسط سارا |


رمز پنهان در انگشت حلقه

مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا معجزه ای شگفت انگیز را متوجه شوید. ابتدا کف دو دست تان را روبه روی هم قراردهید و دو "انگشت میانی" دست های چپ و راست تان را پشت به پشت هم بچسبانید. چهار انگشت باقی مانده را از نوک آن ها به هم متصل کنید. به این ترتیب، تمامی پنج انگشت به قرینه شان در دست دیگر متصل هستند.
▪ سعی کنید " انگشت های شست " را از هم جدا کنید. انگشت های شست، نمایانگر " پدر و مادر" هستند. انگشت های شست می توانند از هم جدا شوند زیرا تمام انسان ها روزی می میرند. به این صورت پدر و مادر، روزی ما را ترک خواهند کرد و خود ما نیز زمانی که شریک زندگی مان را انتخاب کنبم ،خانه ی پدری را ترک می کنیم .
▪ دوباره انگشت های شست را به هم متصل کرده و سعی کنید "انگشت های دوم" را از هم جدا نمایید. انگشت های دوم (انگشت اشاره) نمایانگر "خواهران و برادران" هستند. آنان هم برای خود ، همسر و فرزندانی دارند. این هم دلیلی است که آنان ما را ترک کنند.
▪ حال پس از متصل کردن انگشت های اشاره ، سعی کنید " انگشت های میانی " را از هم جدا کنید. انگشت های میانی، نمایانگر "خود" ما هستند که وجود آن ها نشانه ارتباط ما با کل اعضای خانواده می باشد.
▪ اکنون انگشت های میانی را روی هم بگذارید و "انگشت های کوچک" را از هم جدا کنید. انگشت کوچک، نماد "فرزندان" هستند. دیر یا زود آنان ما را ترک می کنند تا به دنبال زندگی خود بروند.
▪ انگشت های کوچک را نیز روی هم بگذارید. سعی کنید "انگشت های چهارم" (همان ها که در آن حلقه ازدواج را قرارمی دهیم) را از هم باز کنید. به احتمال زیاد متعجب خواهید شد که به سختی می توانید آن ها را از هم باز کنید به این دلیل که آن ها نماد " زن و شوهر " هستند و برای تمام عمر به هم متصل باقی می مانند. عشق های واقعی همیشه و همه جا به هم متصل باقی خواهند ماند. هر چند مطلب فوق یک افسانه ی چینی است اما اگر هر کدام از ما با این حس که پیوندمان با همسرمان ناگسستنی است و تحت هر شرایطی باید در کنار هم بمانیم زندگی مشترک را شروع کنیم ، آن وقت خیلی بهتر با مشکلات که لازمه ی هر زندگی است کنار می آئیم. 

 

+ نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 19:45 توسط سارا |


آخرعاقبت بیکاری

 گالری عكس:اين هم از عوارض بيكاري بيش از حد

+ نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 19:3 توسط سارا |


مجسمه سیمی

 مجسمه هاي زيبا ساخته شده با سيم ها بدون روكش

+ نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 19:2 توسط سارا |


شما چطور می خندید؟

 خندیدن با صدای بلند مسری است! گروهی از دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود کشف کردند که خندیدن با دهان باز و صدای بلند موجب می شود که خنده مسری شود. به گزارش خبرگزاری مهر، آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا صدای خندیدن افرادی را که با دهان باز می خندند دوست داریم؟ اکنون محققان دانشگاه ایالتی جورجیا به سرپرستی مایکل اورن در بررسیهای خود دریافتند که خندیدن تنها زمانی مسری می شود که با دهان باز و همراه با صدای قهقه همراه باشد و زمانی که خنده بی صدا و با دهان بسته باشد چندان تاثیرگذار نیست. این یافته ها نشان می دهد افراد از سنین پایین یاد می گیرند که به خاطر مثبت ترین تجربیات زندگی خود با صدای بلند و همراه قهقه بخندند کسانی هم که به صدای شادی دیگران (خنده با صدای بلند) گوش می کنند نیز احساس خوشحالی می کنند. (نمونه این مسئله قهقه زدن نوزادان است که موجب شادی دیگران می شود). مایکل اورن در این خصوص اظهار داشت: "فکر می کنم که صدای خنده همانند نوعی مکانیزم بنیادی برای ساختن و حفظ روابط اجتماعی مثبت باشد خندیدن تقریبا یک خصیصه غالب در تعاملات اجتماعی است و به وضوح در ترویج احساسات مثبت نقش مهمی ایفا می کند اما هنوز مشخص نیست که این مکانیزم چگونه کار می کند." براساس گزارش آنسا، این تیم تحقیقاتی به منظور دستیابی به این نتایج حدود 50 کلیپ از خنده مردم را به داوطلبان نشان دادند. نتایج این آزمایش نشان داد کلیپهایی که در آنها افراد با صدای بلندتر و با دهان باز می خندیدند داوطلبان را بیشتر وادار به خندیدن می کرد. این دانشمند افزود: "ما این فرضیه را مطرح کردیم که همه افراد پاسخهای احساسی به خندیدن با صدای بلند را آموخته اند. این نوعی پاسخ ناخودآگاه است که در تمام زندگی همراه ما است و تاحد چشمگیری بر روی روش ما در موقعیتهای اجتماعی روزانه ما تاثیر می گذارد. 

 

+ نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 10:34 توسط سارا |


بفرمایید بستنی سنتی

+ نوشته شده در شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 9:53 توسط سارا |


دختری عجیب که فقط 13روز سال میتوان او را دید

+ نوشته شده در شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 9:51 توسط سارا |


تقلب به سبک جدید

 عکس جالب :شیوه جدید تقلب




 

+ نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 1:36 توسط سارا |


عکس عجیبی که فقط یکبار در سال اتفاق می افتد!

اين تصوير كه بسيار عجيب به نظر مي رسد اگرچه مدتهاست كه از انتشار آن مي گذرد و شايد بسياري از مخاطبان و مراجعان به اينترنت بارها آن را ديده باشند اما چون اين عكس را كه يك صخره در برمه است فقط در يك روز خاص از سال ميتوان شكار كرد و آنهم در ماه سپتامبر اقدام به انتشار مجدد آن شد. در اين روز اشعه خورشيد با زاويه خاصي بر اين صخره مي‌تابدو اگر عكس را بچرخانيد واقعا با تصوير شگرفي مواجه خواهيد شد.مردم برمه بعنوان يك معجزه به آن نگاه مي كنند.

 
 عكسي عجيب كه فقط ۱ بار در سال مي‌ توان ديد

+ نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 1:0 توسط سارا |


ترس فیلها از مورچه

+ نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 23:34 توسط سارا |


چگونه یک دانشجوی نمونه شوید؟(طنز)

 

مشروط شوید. مشروطی را برای دانشجو ساخته اند نه رئیس دانشگاه و اساتید. هیچکدام همه واحد های خود را پاس نکنید. از حد مجاز مشروطی و ترم های مجاز حضور در دانشگاه نهایت استفاده را ببرید. مطمئن باشید بیرون از دانشگاه هیچ خبری جز رفتن به سربازی و بعد از آن بیکاری وجود ندارد. حداقل وقتی که در دانشگاه حضور دارید به عنوان یک دانشجو شناخته می شوید نه یک بیکار.
تا دوران تحصیلتان تمام نشده در دانشگاه عاشق شوید و ازدواج کنید. چون اگر دانشگاهتان تمام شود هیچکس حاضر نیست با یک آدم آس و پاس بیکار ازدواج کند.

- جزوه های خود را مرتب و منظم بنویسید شاید فرجی شد و کسی برای گرفتن جزوه به شما مراجعه کرد و بختتان باز شد وگرنه بعد از تمام شدن دانشگاه بخت ازدواج را از دست خواهید داد.

- یکی از راه های گرفتن نمره درس خواندن است. برای گرفتن نمره راه های دیگری هم وجود دارد. یکی از ساده ترین این راه ها پاچه خواری است. اکثر دانشجویان و به خصوص شاگرد اول ها نمره خود را از این طریق به دست می آورند. راه دیگر گرفتن نمره، جنس مخالف بودن است که در این روش نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید. نمره خود به خود برای شما منظور می شود.تهدید استاد به پنچر کردن ماشینش، مظلوم نمایی و بهانه مریضی و فوت اقوام درجه یک و دو و پیدا کردن آشنا و استفاده از بند پ روش های دیگر گرفتن نمره است که در مواقع لزوم توصیه می شود.

- در فعالیت های فوق برنامه شرکت کنید. شما با درس خواندن فوقش یک لیسانسه بیکار می شوید. اما با شرکت در برنامه های فوق برنامه استعداد های هنری و غیر هنری خود را کشف و استعداد های هنری خود را خنثی و استعداد های غیر هنری خود را ضبط و بعد از فارغ التحصیل شدن به کار می بندید.

- به تمام همکلاسی های خود پیشنهاد ازدواج بدهید و بعد از فارغ التحصیلی با دختر خاله پدرتان ازدواج کنید. با این کار هم مدت مدیدی چند نفر را سر کار گذاشته اید و آمار بیکاری را در کشور کاهش داده اید و هم باعث بالا رفتن اعتماد به نفس چند نفر شده اید و هم روابط فامیلی را تقویت کرده اید.

- با گرفتن پایین ترین مدرک، دانشگاه را رها کنید. هرگز از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری یک اشتباه بزرگ است هر وقت تحصیل را رها کنید و به کار اصلی خانوادگیتان برگردید، سود کرده اید. با ادامه تحصیل شما یک فوق لیسانس و یا دکتر بیکار خواهید شد که دیگر نمی توانید سرتان را پیش در و همسایه بلند کنید. پس تا دیر نشده به فکر یک کار نان و آب دار باشید. 

 

+ نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 23:15 توسط سارا |


خروسي از ترس مرغ شد!

 يك خروس به نام جياني در استان توسكاني ايتاليا در ميان حيرت كارشناسان به يك مرغ تبديل شد و شروع به تخم گذاشتن كرده است!.
جياني ابتدا يك خروس اصيل بود و هر روز صاحبانش با بانگ قوقولي قوقوي او از خواب بيدار مي شدند.

تا اينكه يك روز روباهي وارد مرغداني مزرعه محل اقامت جياني شد و تمام مرغ هاي او را كشت. چند روز بعد جياني در ميان شگفتي صاحبانش شروع به تخم گذاشتن كرد و براي در آمدن جوجه ها روي تخم ها نشست. و به اين ترتيب زندگي مرغانه جياني شروع شد.

با پخش گزارش اين خبر در مطبوعات محلي استان توسكاني ايتاليا ، كارشناسان سازمان فائو وابسته به سازمان ملل متحد به مزرعه محل اقامت جياني رفته و از اين خروس سابق آزمايش دي ان اي كرده و اكنون در حال بررسي دي ان اي جياني هستند تا به علت تغيير جنسيت او پي ببرند.

يك كارشناس فائو گفته است : شايد جياني داراي يك ژن بقاي ماكيان اوليه باشد. با مرگ تمام مرغ ها جياني براي حفظ نسلش چاره اي نداشت تا تبديل به مرغ شود.

شايد با كشف اين راز ، يك مساله مبهم قديمي حل شود و آن اينكه « اول مرغ وجود داشته يا تخم مرغ».

پروفسور دوناتو ماتاسينو كه سرپرستي آزمايش ها روي اين خروس را به عهده دارد، مي گويد: اين خروس - مرغ روز سه شنبه با قطار به آزمايشگاه هاي كونسدابي در ناپل فرستاده شده تا تحت يك رشته آزمايش هاي رفتاري و ژنتيكي قرار گيرد. اين كار به ما امكان مي دهد تا اين ژن عجيب تركيبي را رمز گشايي كنيم .

از سوي ديگر، يك سخنگوي راه آهن ايتاليا گفت: جياني در يك قفس همراه با اسكورت مسافت 300 مايلي تا ناپل را پيمود.

اوافزود: ما به اين دليل جياني را در قطار پذيرفتيم زيرا يك مسافر غير عادي بود. ما براي اين سفر از او پول بليت نگرفتيم زيرا در طول مسير برايمان يك تخم گذاشت!. 



 

+ نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 23:12 توسط سارا |


استاد بدشانس

 

عکس جالب و دیدنی از بدشانس ترین استاد دانشگاه



 

+ نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 23:7 توسط سارا |


تنها موجود زنده فضایی در زمین

Botha که 24 ساله و اهل آفریقای جنوبی است، بخاطر شکل خاص سر و بدن خود، به عنوان بیگانه فضایی در زمین شهرت دارد.

تصویر: تنها موجود زنده فضایی در زمین




+ نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, ساعت 21:23 توسط سارا |


صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 17 صفحه بعد